הסינון המכני : המפתח למים נקיים ובריאים

סינון מכני הוא אחד משלושת סוגי הפילטרים שניתן להשתמש בהם במערכת הסינון שלנו, לצד סינון ביולוגי וסינון כימי. סינון מכני מתאים לשימוש באקווריומים וגם בבריכות נוי לגינה.
 
כיצד פועל סינון מכני?

האם השתמשת פעם ברשת דגים? מים עוברים בחופשיות דרך הרשת, אך דגים או חפצים מוצקים אחרים נלכדים בה. סינון מכני פועל באותו אופן. המסננים המכניים יושבים בתוך יחידת הפילטר ולוכדים פסולת מוצקה שעוברת במערכת. לאחר הסרת הפסולת, מים נקיים זורמים חזרה.
 
החשיבות של סינון מכני במערכת הסינון

מסננים מכניים במערכת הסינון כמו פילטר לבריכת דגים משמשים להסרת פסולת כמו הפרשות דגים, בוצה, מזון שלא נאכל, שאריות צמחים, אבק וחלקיקים צפים אחרים. אם לא מסירים פסולת זו, המים יהיו עכורים ולא נוכל לראות את הדגים שלנו. כמו כל המסננים, גם המסנן המכני זקוק לתחזוקה. אם לא ננקה את המסנן המכני, הפסולת הלכודה תתחיל להירקב, מה שעלול לגרום להרעלת המים באמוניה וניטריט. תחזוקה נאותה הכוללת ניקוי או החלפה של המסננים באופן קבוע מונעת את הבעיה. 
 
סוגי המסננים המכניים

בנוסף, המסננים המכניים מכילים חיידקים מועילים שממירים פסולת מזיקה לחומר רעיל פחות. שטיפת המסננים במי ברז עלולה לגרום לאובדן החיידקים החיוביים ולקריסת המערכת הביולוגית. יש לשטוף את המסננים במים שנלקחו מהאקווריום או מהבריכה בלבד.

מסנן צמר סינטטי (פרלון)

פרלון הוא מסנן מכני הדומה לכותנה, עשוי מסיבי פוליאסטר מקושרים היטב המסוגלים ללכוד חלקיקי פסולת קטנים. פרלון הוא מסנן מכני חד פעמי, שנסתם מהר מאוד ומגביל את זרימת המים. שטיפת הפרלון לא ממש תעזור ורק תזהם עוד יותר את המים, מכיוון שהפסולת שנאספה בפרלון תתפרק במים. על ידי שימוש במסנן הפרלון לזמן קצר והסרתו במהירות, לא רק שיהיו לנו מים צלולים, אלא גם החלקיקים הלא רצויים, שמכילים חומרים רעילים, יוסרו מהמים. 
 
ספוגים

ספוגים נחשבים בדרך כלל טובים מאוד לסינון ביולוגי כי הם משמשים גם כבית גידול עבור חיידקים טובים. אם משתמשים בהם נכון, הם יכולים גם ליצור פילטר מכני נהדר. ספוגים לפילטר מדורגים בנקבוביות לאינץ' (PPI). אם אנחנו רוצים ספוג גס כדי להסיר פיסות פסולת גדולות יותר, 10 PPI יעשו את העבודה. ספוג שהוא 30 PPI יכול להסיר חלקיקים עדינים. עדיף להיצמד לטווח זה. כל דבר הגבוה מ- 30 PPI ייסתם בקלות רבה מדי. 
 
 
 
מסנן מיקרוני

המסנן המיקרוני יכול ללכוד חלקיקים זעירים כמו מיקרון אחד. זה ממש קטן. אם לשים את זה בפרספקטיבה, מיקרון אחד קטן כמעט פי 80 מרוחב השיער. המסנן המיקרוני יכול לא רק ללכוד פיסות קטנות של פסולת, אלא גם טפילים וחיידקים שלא תוכלו לראות בעין בלתי מזוינת.

סיכום: המסננים המכניים
 
  • בשימוש נכון באמצעי סינון מכניים אנחנו יכולים ללכוד ולהסיר פסולת מהמים.
  • כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, נשתמש במסננים גסים יותר לפני אמצעי סינון עדינים.
  • ספוגים משמשים גם כבית גידול עבור חיידקים מועילים.
  • יש לשטוף את המסננים במים ישנים שנלקחו מהאקווריום או מהבריכה בלבד.
  • אסור להחליף בפעם אחת את כל המסננים. 

 

 

 
הירשמו עכשיו לאקדמיה וקבלו גישה מלאה לכל הקורסים וההרצאות

כל הקורסים וההרצאות מועברים ללא עלות !

מספר המקומות מוגבל - הזדרזו להירשם
 
X וואטסאפ
עם נציג
X וואטסאפ
עם נציג