דילוג
שיעור מספר 4 - הפעלת האקווריום - בית הובי אונליין

שיעור מספר 4 - הפעלת האקווריום

הצעד האחרון הוא הפעלת האקווריום, שנדמה אולי כמובן מאליו אך יש לו חשיבות עצומה. רבים לא יודעים זאת, אך לא ניתן להפעיל את האקווריום סתם כך ופשוט לתת לו 'לעשות את שלו'. כדי להבטיח את בריאות הדגים ושגשוגם לאורך זמן, חשוב לדעת כיצד להפעיל את האקווריום בפעם הראשונה.

הפעלת האקווריום

1. אם כן, הבדיקה הראשונה תהיה ללא דגים באקווריום, כאשר יש מים בכמות מספקת וכל המערכות פועלות. כך ניתן לראות האם ישנה תקלה במערכת מסוימת, באמצעות ערכות בדיקה נוכל לדעת האם הכול עובד כשורה והאם נתוני המים - החומציות, הטמפרטורה ועוד - מתייצבים על הערכים הנכונים

כמו כן, יש להוסיף למי האקווריום אנטי כלור שהינו תכשיר לטיפול במי האקווריום, אשר מנטרל כלור ותרכובות מתכתיות מהמים בצורה מיידית.

אליו חשוב להוסיף תרכיז בקטריות ל'אתחול' האקווריום - תרכיז אשר מכיל סוגים שונים של בקטריות, שתפקידן לפרק חיידקים מזיקים וכן אמוניה וניטראט. בכל מ"ל אחד של תמיסה כזו ישנן כמיליון בקטריות ידידותיות.

2. רק לאחר שבוצעו כל הצעדים הללו, ניתן להתחיל במלאכת הכנסת הדגים. כדאי להתחיל עם מספר דגים שנחשבים 'עמידים' וסתגלנים. אלו יהוו אומדן טוב לגבי מידת האיכות של המים והסביבה שנוצרה בו, ולמעשה יתחילו את תהליך ההתאמה של המים לדגים האחרים, על ידי פליטת הפחמן ויצירת האיזון המתאים. כעת יש לבצע בדיקות מים: אמוניה, וניטריט ולוודא שהבדיקות יהיו תקינות (0 במדדים). במידה והמדדים לא תקינים ניתן להוסיף עוד תרכיז בקטריה עד לקבלת בדיקה תקינה.

3. לאחר מכן, אפשר להכניס בהדרגה את יתר הדגים. אכלוס הדרגתי הוא ערובה להצלחת התהליך - רבים מהמגדלים נאלצו למשות מהמים לא מעט דגים, משום שהכניסו כמות גדולה מידי בזמן קצר מאוד.
מאמר קודם שיעור מספר 3 - ציוד לאקווריום
ערכת בדיקה מקצועית לבריכות נוי UBBINK Aqua Multi Test - בית הובי אונליין

טיפים של מומחים

הניוזלטר השבועי שלנו עזר למעל 15,000 לקוחות! דוא"ל אחד בשבוע, עמוס בחדשות, מדריכים, וטיפים של מומחים

קטגוריות מובילות

השוואת מוצרים

{"one"=>"בחירת 2 או 3 פריטים להשוואה", "other"=>"פריטים נבחרו"}

בחירת מוצר ראשון להשוואה

בחירת מוצר שני להשוואה

בחירת מוצר שלישי להשוואה

השוואה